تبلیغات
فروشگاه بازی و نرم افزار مترو - مطالب هفته چهارم فروردین 1395

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اردبیل بازار صفویه طبقه پایین پلاک 168

     
گالری
فروشگاه مترو
01:25 ب.ظ
سه شنبه 24 فروردین 1395
داستان قسمت سوم در قالب یک آخرالزمان اتفاق می افتد و شخصیت اصلی بازی تحت‌ عنوان Dark Hero قصد دارد تا Lord of Cinders [ارباب خاکستر] را به قتل برساند. اطلاعات زیادی از داستان دارک سولز ۳ مشخص نشده ولی استفاده از لفظ «Lord of Cinder» ابهامات زیادی را برای طرفداران به وجود آورد. اگر بخواهیم بدون لو دادن داستان، این مورد را بیان کنیم می‌ توان گفت Lord of Cinder کسی است که ابزاری با نام First Flame [اولین آتش] را روشن کرده یا آن را بازیابی‌ کند. این وسیله، که ریشه‌ تمام آتش‌ های دنیای دارک سولز هست، برای جلوگیری از رشد اژدهایان در گذشته استفاده می ‌شد. نکته‌ ابهام آمیز این است تنها یک نفر در سری به عنوان Lord of Cinder شناخته می شود. این مورد باعث به وجود آمدن فرضیاتی مبنی بر زمان اتفاقات قسمت سوم شد. تاریکی همه‌ جا را فرا گرفته است و تاریکی همه جا را فرا گرفته است و باز هم تاریکی همه‌ جا را فرا گرفته است! شاید پس از انجام یک قسمت سری ‌سولز تنها چیزی از داستان آن متوجه شوید، جمله‌ بالا باشد که البته آن را نیز می‌ توان از اسمش حدس زد.

Dark Souls III pc cover دانلود بازی Dark Souls III برای PC

سختی و پاداش معمولا رابطه مستقیمی با هم دارند. شما هر چه قدر سختی بکشید، به همان اندازه پاداش و لذت آن را خواهی چشید. در صنعت بازی های ویدیویی سازندگان با استفاده از «مجازات» سعی می کنند بازیکن ها را با اشتباهشان آشنا کرده و نسبت به جبرانش تشویق کنند. هرگونه کوتاهی در این امر می تواند لذت واقعی چالش را از فرد گرفته و سختی بدون منطق نیز باعث زدگی خریدار از یک محصول می شود. سری دارک سولز راهنمایی زیادی در گیم پلی نمی کند و باید با استفاده از صبر، هوش و آزمایش کردن (البته در این سری یعنی همان مردن!) مکانیک های آن را یاد بگیرید. البته صبر بدین معنی نیست n بار سعی کنید یک باس را بکشید تا شاید برای n+nـمین بار آن را شکست دهید. بلکه گاهی لازم است برای پیشروی در یک منطقه یا کشتن دشمنان سرسخت، عقب نشینی کرده و با قدرت بیشتری برگردید تا پیروز شوید. شاید به اعتقاد برخی داستان بهترین عنصر دارک سولز باشد اما بدون شک این گیم پلی بازی است که بین ویژگی های سری یکه تازی می کند. پایه و اساس گیم پلی قسمت سوم نیز همانند دو قسمت قبلی البته با تغییراتی هست.

 

از دیگر تغییراتی که گیم‌ پلی بازی داشته است می‌توان به اضافه شدن سیستم Battle Arts (در اوایل با عنوان Weapon Arts شناخته می شد) اشاره کرد. در این سیستم، که برای اولین بار در سری شاهدش هستیم، برای هر سلاح یک حرکت ویژه و قدرتمند در نظر گرفته شده تا ضربه ‌مهلک‌ تری به حریف وارد شود. به عنوان نمونه، در یکی از تریلر های بازی، شخصیت اصلی با دو شمشیر به دور خود چرخیده و ضرباتی را به دشمنان اطرافش وارد می‌کرد. ممکن است به واسطه اضافه شدن این ویژگی از ساده تر شدن بازی بترسید (شاید هم خوشحال شوید!) اما سازندگان محدودیتی برای این ویژگی در نظر گرفته اند؛ به گونه ای که تعداد کمی در هر زمان میتوان استفاده کرد. به عبارت دیگر، همانند Estus Flask (بطری‌ هایی که جون بازیکن را افزایش می دهند) در Bonfireها (محلی که بازی سیو شده و گیمر با استراحت در آن میزان سلامتی اش کامل می شود) شاهد کامل شدن این ویژگی هستیم.



ادامه مطلب...

:: مرتبط با: بازی کامپیوتر , بازی اکشن ,
فروشگاه مترو
01:23 ب.ظ
سه شنبه 24 فروردین 1395

جهان بازی بسیار تاثیرپذیر خواهد بود. تقریبا هر کاری که می‌کنید یک عکس‌العمل مهم در پی خواهد داشت که در روایت بازی تاثیر دارد و به نوعی مخاطبان این اثر هر کدام ماجراجویی مختص خود را خواهند داشت. در کنار این ویژگی سازندگان سعی در به کارگیری دوباره‌ی مکانیک‌های مهم دو بازی اخیرشان داشته‌اند تا جایی که سم لیک خودش اشاره داشت که از مکانیک‌هایی هم‌چون آهسته‌کردن زمان و سیستم تیر‌اندازی در Alan Wake و Max Payne در گیم‌پلی این بازی استفاده شده است. جک جویس – شخصیت اصلی بازی – می‌تواند از اجزای محیط برای تاثیر دادن در روند پیش‌برد در بازی استفاده کند؛ فرایندی که از نگاه بسیاری برای اولین بار است که در یک “بازی” از آن استفاده می‌شود.

عنصر دیگری که باعث تمایز QB و عناوین هم‌سبکش شده است وجود مکانیک “تقاطع زمان” است که برای هر کاراکتر شخصی سازی شده است و با الباقی کاراکترها متفاوت است. تقاطع زمان عاملی است که این عنوان را برجسته‌تر می‌کند. در واقع اگر سریال و مجموعه‌ای که به صورت اپیزودیک پخش می‌شود، تقاطع بزرگ این زمان‌ها باشد، زمان‌های کوچک‌تر در قالب کنترل شخصیت‌های اصلی در بازی وجود دارند. سازندگان در مصاحبه‌ی اخیر خود پس از VGX 2013 اظهار داشتند که برای شکل‌گرفتن داستان این اثر از درام‌های تلویزیونی متفاوتی الهام گرفته‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سریال LOST اشاره کرد.

بازی از نظر گرافیکی هم طلایه‌داری برای عناوین نسل هشتمی است و گرافیک نسل بعدی را به معنای واقعی کلمه تعریف می‌کند. از آن جایی که برای طراحی شخصیت‌های از مدل‌ها و بازیگرهای واقعی استفاده شده است (درست مثل کاری که دیوید کیج در عنوان Beyond: Two Souls انجام داد) با یک پیشرفت واقعی در این زمینه روبرو هستیم. انفجارها و تاثیر آن‌ها بر اشیای محیط خیره‌کننده است و به پویا بودن محیط بازی کمک هر چه بیشتر می‌کنند. هم‌چنین لوکیشن‌های بازی همگی از پیش طراحی شده‌اند و پر از جزئیات ریز و درشت هستند. این طور که مشخص است با یکی از برترین‌های Xbox One از نظر بصری روبرو هستیم. بازی با  Northlight Engine ساخته می‌شود ولی هم‌چنان هیچ اطلاعات دقیقی از مشخصات آن به بیرون درز نکرده است.


ادامه مطلب...

:: مرتبط با: بازی کامپیوتر , بازی اکشن ,